Başımıza bir de “ucube modası” çıktı.
Kars’taki İnsanlık Heykeli için başbakan “ucube” sözcüğün kullandı ve ortalık karıştı.
Kültür Bakanı düzeltmeye kalktı, Başbakan “hayır” dedi, “o heykel için ucube dedim…”
Kültür bakanının düştüğü durum için Başbakan Yardımcısı Arınç, “Allah bizi o duruma düşürmesin” dedi ama ardından sözünü düzeltti.
Her neyse, bir ucubedir tutturuldu gidiyor.
Kültürün, sanat eserinin evrenselliğini, tüm insanlık için olduğunu düşünen neredeyse yok.
Bu konuya neden girdim?
Ucube modasının Gaziantep’te de dalgalandığını gördüğüm için girdim.
Dünkü gazetelerimizden birinin manşet haberiydi;
“Ucube Muhalefeti…”
Neymiş ucube muhalefeti?
Efendim Saadet Partisi’nin İl Gençlik Kolları Başkanı Mustafa Akar, Maarif Kavşağı’ndaki şarap tanrısı mozaiği için “ucube” demiş ve kaldırılmasını istemiş.
Zeugma (Belkis) antik kentinden çıkarılan ve şarap tanrısı olarak adlandırılan Dionysos Mozaiği için “ucube anıt” demiş.
Politikada ayrı düşseler de ille başbakanın izinden giderek, onun gibi bir politika yapmanın doğru olacağı düşünülmüş olsa gerek ki bir ucube de Komegane Krallığından kalma bir mozaik için “ucubedir, kaldırıla” temennisinde bulunuluyor.
Etmeyin eylemeyin, bu memlekette tüm sorunlar çözülmüş de sıra antik eserlere mi gelmiş?
Yapılacak başka politika kalmamış mı?
Seçim rüzgarları esmeye başladı ancak önümüzdeki günlerde bu rüzgarın daha da sert eseceği bugünden belli oluyor.
O mozaiği Maarif Kavşağı’na yerleştiren Anakent Belediyesi, kendi partisinden olmayan birinin karşı çıkmasıyla onu oradan kaldırır mı?
*
Öte yandan, eğer Başbakan görseydi de hoşuna gitmeseydi, hatta ucube bile demeseydi, o mozaik, başbakan daha Gaziantep’ten gitmeden kaldırılır mıydı kaldırılmaz mıydı?
Şu işe bakın, halkı yönetmeye soyunan politikacılarımız nelerle uğraşıyor…
|